Handelsbetingelser – Information

Handelsbetingelser for Nordsjællands Veterantog

  1. Leveringsformer

Togbilletter sendes indenfor 7 dage pr. E-mail til den oplyste e-mailadresse. Er billetterne ikke modtaget indenfor 7 dage, dog senest 48 timer før afrejsetidspunktet, bedes kunden henvende sig på billetkontoret, da der i så fald er en fejl i mailadressen eller forsendelsen via internettet. Togbilletter e-mailes uden fragtomkostninger.

Øvrige fysiske varer: Fragt omkostninger: fra 49kr – gratis fragt på ordre over 1000 kr.

  1. Betaling

Du kan i webshoppen betale med Dankort/Visa, Visa Electron og Mastercard.

Pengene trækkes på kundens kort, når varen er sendt fra lager eller billetten er udstedt.

  1. Fortrydelsesret/afbestilling

Du har 14 dages fortrydelsesret.

Fysiske varer:
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse (Når det drejer sig om en bestilling af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis).

Du skal inden 14 dage fra modtagelse, give os en meddelelse om at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail, på: info@veterantoget.dk eller hvis der er tale om billetter til Veterantoget på: billet@veterantoget.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde, ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette

Hvis du fortryder dit køb, skal du selv betale for at returnere varen. Alle andre udgifter ved købet returnerer vi til dig.

Togbilletter:
Togbilletter refunderes indtil 14 dage før den ønskede rejsedag uden omkostninger for kunden. Indtil 7 dage før refunderes 50 % af billetprisen og frem til rejsedagen refunderes 10 % af billetprisen. På rejsedagen samt efter afrejsetids­punktet refunderes billetter ikke.

Ved refusion af togbilletter, skal filen med de fremsendte billetter vedlægges som bilag og kontonummer til bank bedes oplyst, så at pengene kan tilbageføres.

Indtil 7 dage før den oprindelige rejsedag kan togbilletter gratis genbestilles til en anden rejsedag, såfremt der er ledige pladser på det pågældende tog.

  1. Reklamation

Købeloven giver reklamationsret i 24 måneder. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

  1. Oplysninger og persondata

For at handle hos os skal du oplyse dit navn, email og adresse. Vi bruger dette kun i forbindelse med at sende din ordre til det rette sted, sende dig en mail med en ordrebekræftelse og en update på email om, når din ordre er sendt.

  • Vi videregiver ikke dine informationer til en tredje part og deler ikke dine data andetsteds.
  • Ud over korrespondancen omkring dit køb, herunder billetkøb sender vi dig kun mails fra os, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev.
  • Vi gemmer kun dit navn, email og adresse i vores system af regnskabsmæssige årsager i henhold til bogføringsloven.
  • Hvad angår køb af togbilletter, så vil togføreren på toget have en liste med alle kunders navn, telefonnummer, påstigningsstation samt vogn og pladsnumre. Hermed kan togføreren guide kunder på plads i de tilfælde, at kunderne har glemt at medbringe deres billetter. Endvidere bliver der opsat små sedler i vognenes indgangsdøre med kundernes navn og pladsnumre for at guide kunderne til de bestilte pladser i toget.
  1. Bekræftelse

Når du har foretaget en bestilling, sender vi dig umiddelbart efter en bestillingsbekræftelse via e-mail. Denne bekræftelse indeholder de oplysninger, du har givet os samt de produkter, du har bestilt. Herudover fremgår et bestillingsnummer.

  1. Ændringer

Vi tager forbehold for ændringer, udsolgte varer og tastefejl. Herudover tager vi forbehold for ændringer i leveringstidspunkt og -sted.

  1. Persondatapolitik

Læs mere om vores behandling af persondata under Persondatapolitik.

  1. Adresse og kontaktinformation

Fonden til drift af Nordsjællands Veterantog

Græsted Stationsvej 84
3230 Græsted

Tel: (+45) 48 70 89 35
Mail: info@veterantoget.dk
CVR: DK24245780

Version: Januar 2018

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

  • Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mail-adresse af den erhvervsdrivende selv]:
  • Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
  • Bestilt den (*)/modtaget den (*)
  • Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
  • Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
  • Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
  • Dato

(*) Det ikke relevante udstreges