Søg

 

Nyheder

2. september 2017

Husk Veterantog for børn 2017

Husk Veterantog for børn 2017. Weekenden 9....

19. maj 2017

John Bodholdt Nielsen har igen en super video

John Bodholdt Nielsen har igen skudt en super ...

5. april 2017

Året arrangementer er klar

Forårets arrangementer er klar. Se vores Ar...

8. oktober 2016

Årets juletog

Årets juletog er nu annonceret. Veteranto...

13. marts 2016

Bemærk. Bakketogene og Husene rundt har ændrede køredage

Bemærk venligst. På grund af at Banedanmark...

Bruger Login
Bruger Login

GDS 11 projektet 4. november 2012


Vi har haft en rigtig god tid siden sidst i Rungsted, med en rigtig god tilslutning både onsdage og lørdage.


Der er blevet arbejdet videre med pladerne på førerhuset , i røgkammeret, på undervognen og endelig er vi ved at få renset driv- og koppelstængerne af og fundet lejer frem så vi kan få overblik over omfanget af reparationerne .


Vi har etableret et nyt sjak, nemlig Luftsjakket. Dette sjak starter med at renovere bremseventilerne og reduktionsventilerne, og senere er det planen at gå i gang med luftpumpen - både til GDS 11 og S 740. Torben A har skiftende arbejdstider, så man skal nok forvente at arbejdet i dette sjak vil foregå på forud aftalte tidspunkter og ikke nødvendigvis onsdag eller lørdag. Kontakt Henning E eller Torben A, hvis du vil lære mere om trykluftkomponenter.


Der har på det sidste vist sig nogle små udfordringer , som nogle nok vil kalde luksusproblemer.


Der er jo mange i værkstedet og det kniber til tider med pladsen på arbejdsbordene. I lørdags flyttede vi sammen med Dick lysmaskinerne over på et mobilt arbejdsbord med skuffer og skabe, og det giver nogle fordele, idet Dick nu har samlet lysmaskiner og tilhørende reservedele på en arbejdsplads hvor de kan være i fred. Det samme vil vi forsøge at gøre med armaturerne til maskinen. desuden vil vi snakke med Klaus, Olaf og Leif om muligheden for at skaffe lidt mere disponibelt plads ved de faste arbejdsborde.


Der er også trængsel i førerhuset på GDS 11 om onsdagen og det giver nogle ulemper især for Jesper som har behov for bevægelighed, når der skal tilpasses pladestykker. Der skal lyde en opfordring til kun at være i førerhuset, når det er absolut nødvendigt i den kommende tid. Det er ikke et forbud med at komme i førerhuset om onsdagen, men prøv at undgå det så længe Jesper arbejder der.


På tirsdag skal der være budgetmøde , hvor budgettet for GDS 11 forlægges. Vi forventer at skulle bruge ca 140.000 kr i 2013 med det aktivitetsniveau vi har nu. En af de helt store poster vil være en ny rist, som vi desværre ikke kan lave selv, men det er jo desværre en nødvendighed for at få et køreklart lokomotiv.